Skip to content

Όγδοο Παγκύπριο Συνέδριο Μαθητών – Καθηγητών για τις Θετικές Επιστήμες

Screen Shot 2019-02-18 at 8.41.43 AM

Την Κυριακή 24 Φεβρουαρίου 2019, ολοκληρώθηκαν οι εργασίες του 8ου Παγκύπριου Συνεδρίου Μαθητών- Καθηγητών για τις Θετικές Επιστήμες. Το Συνέδριο πραγματοποιήθηκε στο ξενοδοχείο Coral Beach Hotel στην Πάφο, από τις 22-24 Φεβρουαρίου 2019. Συνδιοργανώθηκε από 15 σχολεία Μέσης Εκπαίδευσης της Κύπρου και τους Συνδέσμους καθηγητών Φυσικής, Χημείας, Βιολογίας και Μαθηματικών. Σ΄ αυτό συμμετείχαν 1500 μαθητές/τριες, 300 καθηγητές/τριες και παρουσιάστηκαν εργασίες από περισσότερα από 30 Γυμνάσια και Λύκεια από όλη την Κύπρο.

Κατά την τελετή έναρξης εκ μέρους των Σχολείων που συνδιοργάνωσαν το Συνέδριο έγινε καλωσόρισμα από την Πρόεδρο της Οργανωτικής Επιτροπής και Διευθύντρια του Γυμνασίου Ομόδους, κα Μυρτώ Πουαγκαρέ και παρουσιάστηκαν δύο χοροδράματα από τα Λύκεια Αγίου Ιωάννη, Λεμεσού και Αποστόλου Λουκά Κολοσσίου. Το συνέδριο χαιρέτισαν ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Διευθυντών Μέσης Εκπαίδευσης Κύπρου και Διευθυντής του Λανιτείου Λυκείου, κ. Γιώργος Ιωσηφίδης, ο Επίτιμος πρόεδρος της Οργανωτικής Επιτροπής, κ. Κυριάκος Μπαρρής, ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Καθηγητών Φυσικής, κ. Θεόδωρος Ασλανίδης, εκ μέρους των Συνδέσμων Καθηγητών Φυσικής, Μαθηματικών, Χημείας και Βιολογίας.
Στη συνέχεια έγινε απολογισμός του 8ου Παγκύπριου Συνεδρίου Μαθητών – Καθηγητών για τις Θετικές Επιστήμες από τον Γραμματέα της Οργανωτικής Επιτροπής του Συνεδρίου, κ. Νικόλα Νικολάου, καθηγητή Φυσικής στο Λύκειο Αγίου Ιωάννη Λεμεσού.
Η τελετή έναρξης ολοκληρώθηκε με ένα εντυπωσιακό θέαμα με laser που καθήλωσε όλους τους παρευρισκόμενους (πέραν των 500 μαθητών και εκπαιδευτικών παρακολούθησαν την τελετή έναρξης).
Την έναρξη των εργασιών του συνεδρίου κήρυξε ο Επιθεωρητής Μέσης Εκπαίδευσης, κ. Ανδρέας Φιλίππου εκ μέρους του Υπουργού Παιδείας και Πολιτισμού, Δρα Κώστα Χαμπιαούρη που είχε θέσει το Συνέδριο υπό την αιγίδα του.

Στο συνέδριο έγιναν κεντρικές ομιλίες από τους:
- Δρα Χριστόδουλο Λάσπο, Ορθοδοντικό, ειδικό στα άτομα με δυσμορφίες προσώπου
- Δρα Ιωάννη Πασχαλίδη, Καθηγητή στο τμήμα Χημείας του Πανεπιστημίου Κύπρου
- Δρα Γιάννη Κουλουντή, Δερματολόγο Αφροδισιολόγο
- Δρα Σίμωνα Μαλά, Κλινικό Ογκολόγο και ειδικό στην Ανακουφιστική Ιατρική, Διευθυντή Ογκολογικού Τμήματος, Γενικού Νοσοκομείου Λεμεσού, Ειδικό Επιστήμονα στο Τμήμα Νοσηλευτικής του ΤΕΠΑΚ, Επίτιμο καθηγητή Ιατρικής Σχολής, St George’s University of London – University of Nicosia.

Παρουσιάστηκαν πέραν των 150 εργασιών από ομάδες μαθητών και εκπαιδευτικών στις 3 αίθουσες διαλέξεων που λειτουργούσαν παράλληλα κατά τη διάρκεια του τριημέρου συνέδριου. Οι μαθητές που παρουσίαζαν τις εργασίες είχαν την ευκαιρία να συζητήσουν για τα θέματα που τους απασχολούσαν με άλλους μαθητές, εκπαιδευτικούς αλλά και ακαδημαϊκούς και να θέσουν ή να επιλύσουν απορίες και διευκρινίσεις σε σχέση με τις εργασίες τους ή με εργασίες άλλων μαθητών και εκπαιδευτικών.
Στην έκθεση κατασκευών και αφισών παρουσιάστηκαν πέραν των 70 αφισών και 30 κατασκευών από ομάδες μαθητών μαζί με τους εκπαιδευτικούς τους. Συγκεκριμένα το Σάββατο το μεσημέρι οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να παρουσιάσουν τις αφίσες τους και τις κατασκευές τους σε ένα χώρο κατάμεστο από μαθητές και εκπαιδευτικούς κάτι που έφερε τους μαθητές σε άμεση επαφή με επαγγελματίες, ακαδημαϊκούς και εκπαιδευτικούς.
Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να συμμετέχουν σε δραστηριότητες όπως:
- το Δέκαθλο Φυσικής, όπου οι μαθητές πειραματίστηκαν μέσα από ευφάνταστα παιχνίδια με απλά υλικά, μαθαίνοντας τους νόμους της φυσικής,
- το κυνήγι θησαυρού όπου οι ομάδες των μαθητών επιδόθηκαν σε ένα κυνηγητό για την εύρεση του κρυμμένου θησαυρού στο χώρο του ξενοδοχείου και
- το δωμάτιο διαφυγής όπου οι μαθητές θα έπρεπε λύνοντας γρίφους μαθηματικών να προχωρήσουν στην επίλυση των επόμενων κλειδών για να μπορέσουν να διαφύγουν.
Οι μαθητές δήλωσαν ενθουσιασμένοι από όλες τις εκπαιδευτικές δραστηριότητες εκφράζοντας με αυτό τον τρόπο τη θέλησή τους να ασχοληθούν με τις θετικές επιστήμες με ένα διαφορετικό τρόπο από τον πατροπαράδοτο και κλασικό τρόπο μάθησης στην τάξη.
Στήθηκαν τηλεσκόπια και οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να δουν τις ηλιακές κηλίδες στον Ήλιο αλλά και να κάνουν αυτοπαρατήρηση με ταυτόχρονη επεξήγηση του τι έβλεπαν. Στην έκθεση κατασκευών και αφισών οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να δουν τα laser της τελευταίας γενιάς που κυκλοφορούν στο εμπόριο όπως επίσης και να κάνουν τις δικές τους μικρές πλαστικές κατασκευές σε εκτυπωτή 3 διαστάσεων με ανακύκλωση των πλαστικών μπουκαλιών.
Η έκθεση κατασκευών και αφισών ήταν ένα συνονθύλευμα της δουλειάς των σχολείων με τις καινοτόμες δράσεις σύγχρονης τεχνολογίας, επαγγελματιών και ακαδημαϊκών.
Οι εργασίες του συνεδρίου έληξαν την Κυριακή 24 Φεβρουαρίου με 3 εκπαιδευτικά διαδραστικά εργαστήρια για τη Φυσική, τα Μαθηματικά και τη Γεωγραφία.
Στο σύνολο έλαβαν μέρος στις εργασίες του συνεδρίου και πέρασαν από τον χώρο του συνεδρίου κατά τη διάρκεια του τριημέρου πέραν των 2500 συνέδρων είτε για να παρουσιάσουν εργασία είτε για να παρακολουθήσουν.
Μέσα από τις εργασίες του Συνεδρίου οι μαθητές/τριες ερεύνησαν, πειραματίστηκαν, κατασκεύασαν, δημιούργησαν, παρουσίασαν τις μελέτες τους αναπτύσσοντας δεξιότητες και στάσεις ζωής μα πάνω από όλα μαθαίνοντας πώς να μαθαίνουν και να αγαπούν τις επιστήμες.
Εκ της οργανωτικής επιτροπής